Hej på er!
Nu är helgen slut och en ny vecka har börjat. Min helg har varit lugn, har ju jobbat.
Men idag har jag varit ledig och jag har legat i sängen i stort sätt hela dagen och kollat på film och käkat kebab sallad. =D

Har inte blivit en ända bild i helgen, inte lätt att tänka på allt när man jobbar. 😉

Mintchokladen som jag provade i veckan var rätt så god. Godare än den med hallon. Men man ska ju inte unna sig detta varje dag, innehåller ju som många av er redan vet mycket kolhydrater. Så det är väl ingen jag rekommenderar. Men mörk choklad är ju bättre än ljus. Det vet ni säkert redan också. =)

Nu ska jag krypa tillbaka till sängen och kolla på tv. Tur att man inte är ledig varje dag, i så fall så skulle jag få liggsår! Haha..
Hoppas att ni har haft en bra helg!

Kram på er!

4 Kommentarer till “Mintchoklad”

  • Hej!

    Tack för din kommentar.
    Jag följer GI enligt dess vägvisning till långsamma kolhydrater och alternativa kolhydrater till sådana med hög GI. För enligt GI behöver man inte helt utesluta kolhydrater utan man väljer långsamma kolhydrater med lägre GI. Det är så jag valt att göra om min kost. Det var inte couscous jag åt utan bulgur som har betydlig lägre GI än tex ris.
    Dinkel och surdeg är även de GI vänligt då det är lägre kolhydratshalt än i vanlig mjöl.

    Sedan så har jag valt att ha GI inte som en hårdbantning metod under en vis period utan jag vill göra det till en livsstil och hålla på med det resten av livet då jag märkt att jag är känsli mot kolhydrater med hög GI. Så jag kör inte hårt utan som enligt GI kan man om man vill äta 20 gram kolhydrater per dag. Jag äter inte 20 g kolhydrater dagligen men då och då någon gång i veckan.

    Som sagt, jag kör en mild version av GI för att göra det till en livsstil och inte en bantningsmetod som jag sedan kommer att släppa efter några veckor och inte orka med.

    Men tack för kommentaren och infot!:)
    ha en bra dag!
    Kram Alisa

  • Hej hej!

    Ja men precis, man väljer själv och anpassar det till ens behov, kropp och livsstil!:) Det som fungerar för en kanske inte fungerar för en annan. När jag körde hårt en gång tidigare och helt uteslutade allt som har kolhydrater stod jag inte ut och fick ett ”återfall” bara 1 ½ vecka efter. Så metoden jag kör nu fungerar mycket bättre för mig!:)

    Lycka till ska bli kul att få recept inspirationer från din blogg!:)

    Kram Alisa

  • Chatarina:

    Måste bara inflika… Du vart förbannad förut när du fick kommentarer om kolhydrater hit och dit. Hur kan du då kommentera en annan blogg nedvärderande om hur den personen äter enligt GI. GI är att man äter mat med lågt GI. Man utesluter inte kolhydrater helt. Det är LCHF… Hade dig som favorit, men tyvärr din attityd gör att jag lämnar sidan…

Besöksräknare
Idag:
Denna Vecka:
Denna Månad:
Totalt: