Archive for juli, 2010

Hejsan!
Om ni var inne på min blogg igår ikväll så såg ni nog att den hade blivit hackad av nån liten nolla.
Men nu är allt återställt, dock är sista inlägget jag skrev borta och kommentarerna till det inlägget.
Det inlägget handlade om att jag tänker lösenordskydda bloggen om inte fler börjar kommenterar.

Jag har över 100 unika besökare per dag och knappt ingen kommenterar?!?
Jag delar med mig väldigt mycket till er om LCHF/GI och även om mitt liv, och det är så himla tråkigt när man inte får nåt gensvar. Jag menar ju inte att man ska kommentera varje inlägg jag skriver, för det gör inte jag heller. Men å andra sidan så läser jag knappt några bloggar. Men ni förstår nog vad jag menar.

Och lösenordskyddar jag bloggen så får bara dom jag vill lösenordet. Om jag låser hela bloggen eller enstaka inlägg har jag inte bestämt än. Ska fundera på det hela innan jag slänger upp nästa bilduppdatering och ett godis tips.

Ha en bra dag!
Kramar

Jag är överlycklig! Jag låg i soffan och tänkte lite och vet ni vad jag kom på?? O´boy! Fast självklart på LCHF vis! Och ni ska få receptet på hur jag gjorde! 🙂

LCHF oboy
Ingredienser:

½ dl röd mjölk (även äggmjölk funkar)
½ dl grädde (beroende på hur ”mätt” man vill bli)
Ca ½ kryddmått kakao, eller efter smak och tycke (om man vill kan man ha i nån ruta 85% choklad)
1 krossad sukett, eller vaniljpulver

Gör såhär:
Värm mjölken och grädden i en mugg i micron eller i en kastrull på plattan. Häll i kakaon eller chokladen, rör om. Krossa suketten och häll den i chokladblandningen. Vips så har du en mugg varm oboy! 😀

Hoppas det smakar!

Hejsan!
Här kommer det lite bilder från veckan. Ska även visa bilder på två tips, en dressing och sen bearnaisesås.

Ost och skinksallad

Stekt marinerad karré med sallad och ceasardressing

Den här använder vi, den innehåller 3,5 gram kolhydrater per 100 gram och 23 g fett per 100 gram.

Stekt ägg med lite sallad och dressing

Igår åt vi en väldigt god middag. Ungsstekta zucchinistavar, fläskfilé, bearnaisesås och sallad. Väldigt gott var det. 🙂

Zucchinistavar

Denna bearnaisesås använder vi. Den innehåller 2,4 g kolhydrater per 100 gram och 77,5 g fett per 100 gram.

Stekt fläskfilé, bearnaisesås, zucchinistavar, sallad och dressing.

Egen ost och skinksallad

Det var alla bilder för nu. Hade visst samlat på mig en del, så helt utan mat har jag inte varit i veckan. 😉
Ikväll ska vi nog äta rättiskgratäng (potatisgratäng fast på LCHF vis), kött och till det sallad och bearnaisesås.
Så jag längtar till kvällen. 🙂

Nu ska jag ta en kopp kaffe och njuta av min ända lediga dag denna vecka.
Ha en bra helg!

Hejsan!
Dålig uppdatering av mig, jag vet. Men jag jobbar som en gris just nu. Så när jag kommer hem har jag ingen ork till nåt. Är fruktansvärt jobbigt att jobba i denna värme. Luften står helt still! Och ingen matlust har jag, inte bra! Försöker äta, men det tar emot. Dricker iaf mycket vatten. 🙂

Jaha, det här med vägningen förra veckan var inte så kul, jag har gått upp allt som jag lyckades gå ner förra året. 🙁
Men idag ställde jag mig på vågen och det såg bättre ut, minus 1,2 kilo. Nu ser jag ett litet ljus igen. 🙂

En bilduppdatering kommer så småningom, eftersom jag är så dålig på att äta nu, så blir det inte så mycket bilder. Men ska bättre mig, jag måste äta, annars så svälter jag mig själv och då kommer det inte hända ett skit på vågen.

Sitter och funderar på om jag orkar städa, tänker inte göra det imorgon på min lediga dag. Och handlat har jag gjort, så imorgon ska jag bara vara! 🙂

Ha en bra dag sköningar!

Hejsan!
Nu har vi kommit hem till vardagen igen. Lite trist men ändå skönt. Skönt att få sova i sin egen säng igen, för dom sängarna vi har sovit i nu var inga tiopoängare direkt. Haha! Och att få gå på en toalett igen var underbart. Vi har bara utedass vid sommarstugan, ingen höjdare direkt. Men men.. 🙂

Här kommer det lite bilder, kvalitén är inte den bästa, det måste ha hänt nåt med min kamera. Eller så var jag väl bara ostadig på handen. 😉

Detta ska likna en tonfisksallad (Ni ser ju kvalitén.. Haha)

Nytt LCHF tips!
Igår åt vi nåt nytt, iaf för oss, det är köpt på Lidl och heter Cevapcici. Det är typ som kebabkött, men ändå inte. Det innehåller 97% nötkött och kolhydraterna ligger på 1,0 gram per 100 gram. Så det här är mycket bra att äta. Inga konstiga E ämnen och annat skit i. Riktigt gott faktiskt. 🙂

Såhär ser förpackningen ut

Såhär ser dom ut. Det ser ut som små.. Hmm.. Ja, det är bara fantasin som sätter stopp 😉 Ne, skämt å sido, riktigt gott var det.

Här har vi en lyxig LCHF frukost. Hela botten är full med räkor, sen har vi ett kokt ägg, tomat, gurka och majonnäs.

Där har vi några bilder. Fler kommer en annan dag. 🙂

Just det, eftersom vi inte var hemma när vi började äta LCHF så har vi inte vägt oss, men imorgon ska jag ställa mig på vågen. SUCK! Men men, det kommer ju att gå neråt.. Man får tänka positivt 🙂

Ha en bra kväll!
Styrkekramar till er och nu jäklar kör vi! 😀

Hej på er i värmen!
Jag vet att man inte ska gnälla på vädret, men nu vill jag faktiskt ha lite regn och åska. Det är så fruktansvärt kvavt här.
Nog om vädret. LCHF går riktigt bra faktiskt. Just nu blir det mycket grillat, men vad gör det? Det är ju bara sååå gott! 🙂

Ska svara på två kommentarer.
EricaVarför jag slutade äta LCHF står i bloggen.

AntonRöda vinbär är inte så bra, det innehåller 8,7 kolhydrater per 100 gram. Och det är inte mycket fett i det heller, bara 0,2 gram per 100 gram. Så försök att låta bli dom, du får frysa in dina bär i stället 🙂
Nån riktig god frukost finns väl inte direkt tycker jag, det är nackdelen med GI/LCHF. För mig blir det mest ägg i olika former. Men GI metoden är ju lite ”slappare” än LCHF så det finns ju bröd att köpa som är GI vänligt, eller så får du baka själv 🙂 Finns massa recept på GI bröd om du söker i Google. Filmjölk med kanel funkar bra att äta annars, kanelen gör så att blodsockret sänks. Hoppas att du blev nöjd med svaret. 🙂

Tänkte visa lite bilder på det som vi käkat hittills. Frukosten har jag inte tagit kort på, för jag tror nog ni vet hur kokt ägg ser ut.. Haha.. 😉

Två olika grillspett, ett med kött och det andra med färska champinjoner, och rödlök. Till det -lite persiljesmör, b-sås och sallad.

Korvspett. Ostkorv, paprika och färska champinjoner. Avokadosallad och b-sås.

Hemgjorda biffar som är grillade, lite sallad och hamburgerdressing.
Biffarna gjorde jag på fläskfärs, salt, ett ägg och finhackad gul lök.

Det var alla bilder för denna gång. Går väldigt segt att ladda upp så vi får se när nästa bilduppdatering kommer.
Ha en bra kväll nu!
Kramar

Hej hej!
Nu har vi kört igång med LCHF, och hittills så känns det bra. Vi var och handlade mat förut, och det var kul att återigen får börja tänka på vad man får äta och inte. Men nu har vi laddat upp med kött, kassler, bacon, ägg, räkor, färska champinjoner och mycket mer.

Vi tänker köra en rivstart. Vi kommer inte blanda in så mycket grönsaker och inga mejeriprodukter.
Jag har satt upp ett delmål som jag ska klara, och fixar jag det så åker vi utomlands i Februari/Mars. Nu har jag verkligen en ”morot” att sträva efter.

Dagens meny:
Frukost – Två kokta ägg, vatten
Lunch – Rester från igår, grillat kött.
Middag – Grillspett. Vi tänkte ha på fläskfilé som är skuren i bitar, färska champinjoner och rödlök. Till det så tar vi ytterst lite sallad och persiljesmör.

Kommer kanske inte kunna lägga upp så mycket bilder nu eftersom jag inte är hemma. Vi bor i våran sommarstuga nu och vi tänker stanna här tills nästa Söndag, men jag ska försöka lägga upp bilder i den mån det går. 🙂

Nu ska jag sätta mig ute och dricka en kopp kaffe och njuta av tystnaden på landet. Jag är inte nån stadstjej, skulle aldrig orka med att bo i Sthlm t.e.x. Stressen skulle bli min död. 😉

Ha en bra dag!
Kramar till er!

Besöksräknare
Idag:
Denna Vecka:
Denna Månad:
Totalt: