Archive for januari 10th, 2009

God kväll!
Vad har ni för er? Själv så sitter jag och kollar på körslaget, fattar ingenting av det. Haha! Men men, i brist på annat så får det duga.

Här kommer det en bil på kvällens middag.

pict0907

KEBAB!!! Så gott. Det är sån skillnad på pizzeriernas kebab och den man köper själv. Vi hade bara en sallad och lite dressing till. Och det blir man mätt på.

Till frukost blev det två kokta ägg och en avocado. Smidigt när man jobbar.
Lunchen bestod av gårdagens middag. Och gissa om dom på jobbet blev sugna när jag tog fram min matlåda? Dom är alltid så nyfikna och vill se vad jag har för mat med mig. Det är kul. Men ibland kan det bli lite jobbigt. Hallååå, matro finns det nåt som heter! Haha.. Nä då, det går bra.

Nu ska jag kolla vidare på dom här körerna.
Hoppas att ni får en trevlig lördag!

Hej på er sköningar!
Kul att jag har inspirerat så många till att börja med GI. Det är ju så lätt, eller vad säger ni? Jag önskar er lycka till! Vi klarar det tillsammans. Vi är bäst, vi är så bra som har tagit tag i våra liv, vi är på väg fram emot ett sundare och ett smalare liv! Heja oss!

Men för att göra det lite enklare för såna som är lite lata och bekväma av sig ;-), så kommer här några matförslag. Frukost, mellis, lunch och middag. Bra va??

Vi börjar med frukost, dagens viktigaste mål;
* Kokt eller stekt ägg
* Äggröra med skinka och färska champinjoner, gärna lite purjo också. Det är en bra frukost!
* Omelett med skinka, eller champinjoner. Vill man inte ha tillbehören kan man självklart hoppa över dom.
* Stekt ägg och bacon
* En klick keso (naturell), några gurkskivor, tomater eller varför inte lite paprika? Kanon!
* ”Skinkburgare” – Man tar två skivor av rökt skinka, lägger ost emellan och steker. Till det kan man ha både gurka och tomat. Välj vilken grönsak du vill.

Mellis;
* Avocado
* Nötter
* Ägg
* En klick keso med nåt till
* Skinkburgarna

Lunch; (Vi brukar alltid äta nån lättare lunch. Sen kör vi det avancerade till middag.)
* Sallad – Ost och skinka, räkor, kebab, grekisk sallad. Man kan ha i vad man känner för.
* Omelett – Valfritt tillbehör
* Äggröra
* Stekt ägg med bacon och gurka
* Stekt hamburgare med stekt lök och grönsaker
* Min kasslerröra, eller min baconröra, även kyckling går bra – Stek kassler, bacon eller kyckling, ha i gul lök och grädde. Låt koka och servera med sallad eller broccoli.
Man kan ha i dijonsenap för smakens skull, men det smakar bra ändå.
* Resterna från gårdagens middag? Det funkar alltid.

Mellis;
Se ovan..

Middag;
* Stekt kebab med sallad och dressing
* Fläskfilé – Finns mycket man kan göra med den
* Kokt eller stekt fisk, eller varför inte slänga in den i ugnen med lite ost och grädde?
* Kyckling av alla dess slag. Du kan steka den, göra den i ugnen – vad som helst.
* Mozzarella inbakade lövbiffar
* Stekt lax filé med en kall sås på creme fresch, rödlök och svart stenbitsrom.
* Köttfärsröra med champinjoner och creme frech, ha gärna i lite bacon.

Här har ni några förslag. Skulle kunna skriva ut hur mycket som helst, men ni skulle inte orka läsa då.
Allt som står här är väldigt bra GI mat. Men tänkt på hur många kolhydrater du stoppar i dig per dag. Jag äter mellan 15-25/per dag.

Du kan steka all mat i smör, ej margarin, eller i olja. Vi steker mest i smör för fettets skull.
Glöm inte heller att dricka mycket vatten, ju mer du dricker desto mer rensar du kroppen. Så brukar jag tänkte, och då går det lite lättare.

Våran kvällsmat får ni se sen, då jag även berättar vad jag ätit till lunch och frukost.
Hoppas att listan var till nån nytta.
Ha en bra lördagskväll!

Besöksräknare
Idag:
Denna Vecka:
Denna Månad:
Totalt: